- Vrei sa iti deschizi o afacere noua online si iti doresti sa incepi cu dreptul?
- Ai deja un site, un blog sau un magazin online si vrei sa atragi mai multi prospecti cu el?
Solutia e simpla: ai nevoie de un site web care sa arate cat mai profesional cu putinta.
Sunt sigura ca stii si tu ca, crearea unui site web profesional joaca un rol important in succesul al afacerii tale.
Pana la urma, suntem in anul 2020, in plin apogeu tehnologic, iar un magazin virtual sau un site de prezentare nu mai reprezinta un moft, ci o necesitate pentru prosperitatea sau chiar supravietuirea unei afaceri, intr-un mediu din ce in ce mai competitiv.
Din acest motiv, le repet clientilor mei cu fiecare ocazie:
Indiferent ca incepeti acum o afacere pe internet sau detineti deja o afacere offline si vreti sa o aduceti in „lumina reflectoarelor online”, crearea unui site web trebuie sa fie intotdeauna una dintre prioritatile voastre.
Si inca un sfat: „Daca vrei un website bun, apeleaza la serviciile unor profesionisti.„
De ce? Pentru ca asa cum si tu te pricepi foarte bine la meseria pe care o ai, pentru simplul fapt ca faci asta zi de zi si astfel te confrunti cu o multime de situatii si inveti continuu in domeniul tau…
Asa si acesti oameni, din cadrul agentiei de webdesign, se pricep sa creeze site-uri web profesionale, pentru ca au experienta in domeniu, au mai creat zeci, poate chiar sute de alte site-uri de acest gen si stiu exact ce au de facut.
Insa, cu cat tu stii mai bine cum trebuie sa arate un design de site profesional, cu atat vei stii ce sa ceri firmei de web design cu care vei colabora.
Asa ca, da, informatiile de mai jos te privesc in primul si in primul rand pe tine – proprietarul afacerii.
Asadar, citeste cu atentie, in continuare, pentru ca iti voi oferi o serie de sfaturi de care este bine sa tii seama pentru a avea la final un site profesional.
Sfaturi pentru crearea unui site web profesional
1. Fa-ti o lista cu profesionistii de care ai nevoie
In cazul in care vrei sa alegi servicii de webdesign profesioniste, trebuie sa iti faci o lista inainte care sa includa diferiti profesionisti din mai multe domenii: programatori, web designeri, consultanti de marketing online. samd.
Astfel, te asiguri ca, site-ul creat nu doar ca „o sa dea bine”, o sa fie frumos, ci o sa si vanda si o sa-ti permita in timp sa construiesti din numele afacerii tale un adevarat brand.
Angajand profesionisti (si nu amatori) poti fi absolut sigur ca produsul final o sa fie unul de prima mana si nu trebuie sa-ti faci griji ca anumite aspecte importante ale afacerii tale sunt lasate deoparte.
2. Intereseaza-te de preturi
Nu ai vrea sa platesti mai mult decat trebuie, nu-i asa?
Asa ca intereseaza-te in toate partile ce preturi au serviciile de web design si alte tipuri de servicii de care ai nevoie pentru a-ti vedea proiectul realizat.
Doar asa vei putea face cea mai buna alegere raportata la bugetul de care dispui si vei scapa si de presiunea financiara.
3. Fii atent la detalii
Daca vrei ca profesionistii sa isi faca treaba exact cum trebuie, acestia au nevoie sa cunoasca toate detaliile afacerii tale.
Concentreaza-te pe intrebarile lor si incearca sa le furnizezi raspunsuri cat mai detaliate si utile.
De altfel, in cazul in care ai impresia ca nu te intreaba suficiente lucruri, atunci ar putea sa nu fie atat de profesionisti pe cat ai crede. 😉
Deci nu uita: atentia la detalii ar putea fi esentiala pentru web design-ul site-ului tau de prezentare sau al magazinului online pe care vrei sa-l creezi.
4. Arunca o privire la proiectele lor anterioare
O alta solutie excelenta pentru a-ti face o idee despre munca unor profesionisti este sa te uiti peste portofoliul lor si sa analizezi proiectele lor de web design anterioare.
Si nu uita: verifica intotdeauna ce recenzii au si ce spun clientii lor anteriori!
Si daca, chiar vrei sa fii un adevarat ninja informat, poti contacta cativa dintre clientii lor anteriori si sa ii intrebi ce parere au si cat de bine a decurs colaborarea cu firma de web design respectiva.
5. Stabileste-ti obiectivele
Inainte de a angaja pe cineva, trebuie sa ai o idee clara asupra propriilor obiective.
Dupa cum probabil stii, un site web poate lua multe forme. Eu iti voi enumera mai jos cele mai populare dintre acestea:
- magazin online – pentru a-ti vinde produsele in toata tara sau chiar in toata lumea.
- portofoliu – pentru a-ti prezenta lucrarile in fata audientei virtuale.
- pagina de vanzare ( landing page ) – ideala pentru promovarea unui anumit produs sau serviciu.
- blog – un sanctuar personal in care iti impartasesti gandurile si experientele cu cititorii.
- site de prezentare – pentru expunerea diferitelor tipuri de servicii pe care firma le presteaza.
Tine minte urmatorul aspect: indiferent de ce forma imbraca, site-ul tau trebuie sa aiba numai si numai un SCOP.
Acela de A VINDE.
Deci un site de prezentare profesional este unul care genereaza noi clienti.
Si crede-ma, clientilor nu le plac site-urile complicate. 😉
Poate te intrebi: de ce? Ei bine, raspunsul este usor de inteles: clientii tai (dar si Google) vor sa inteleaga intr-o clipita despre ce este vorba pe site-ul tau.
Ultimul lucru pe care vrei sa il faci este sa le pui in brate un amalgan de informatii prin care sa sorteze pentru a depista informatia de care au nevoie impreuna cu popup-uri si bannere care le sar in ochi.
Tot ceea ce vei face astfel, este sa ii zapacesti si sa ii faci sa plece de pe site-ul tau mai repede decat au venit.
6. Alege un nume de domeniu potrivit
Ce reprezinta numele de domeniu?
Reprezinta adresa ta de pe internet.
Este exact ceea ce vizitatorii tai vor vedea in bara de cautare, imediat dupa clasicul “www”. 🙂
Inregistrarea domeniului este o actiune vitala daca vrei sa ai un site sau un magazin online profesional.
Site-urile care au propriul nume de domeniu ( deci atentie: nu un nume de domeniu gratuit – care intre noi fie vorba este de fapt un subdomeniu ) sunt percepute de internauti ca fiind mult mai de incredere!
Atunci cand este ales intelept, numele domeniului poate ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este site-ul tau, contribuind la optimizarea SEO.
Si nu in ultimul rand: detinerea unui domeniu este primul pas catre obtinerea unei adrese de email personalizate.
Acum hai sa vedem cum poti sa alegi un nume de domeniu memorabil pentru afacerea ta. 🙂
Numele trebuie sa fie:
- scurt – cu cat este mai lung, cu atat sunt sansele mai mari ca vizitatorii tai sa-l greseasca.
- simplu – evita simbolurile, caracterele speciale sau chiar cifrele.
- transparent– numele domeniului tau trebuie sa-l incorporeze pe cel al brandului pentru a evita confuziile.
- evocator – din numele domeniului iti poti face o idee despre domeniul de activitate al afacerii.
7. Asigura-te ca noul tau site web va fi accesibil pentru toata lumea
Este afacerea ta prezenta in mai multe tari?
Ai clienti straini?
Esti un antreprenor indraznet, dornic sa cucereasca noi piete? 🙂
Daca raspunsurile pentru aceste intrebari au fost toate “da”, atunci ai nevoie de un site multilingv.
Daca le oferi vizitatorilor continut in limba lor nativa, ai mult mai multe sanse sa ii convertesti in clienti.
8. Optimizarea pentru telefoanele mobile este indispensabila
Firmele de web design de top nici macar nu te intreaba daca doresti aceasta functie.
Suntem in 2024, se intelege de la sine ca stam mai toata ziua cu smartphone-urile in mana! 😀
Le spun mereu clientilor mei:
“Un ecran mai mic nu inseamna un impact mai mic.”
Utilizatorii de telefoane mobile si tablete domina internetul si vor sa aiba parte de o experienta la fel de rapida si placuta precum au pe desktop-uri.
In concluzie: ai grija ca, in procesul de realizare a website-ului tau, agentia de web design sau freelancer-ul cu care ai semnat contractul de colaborare sa iti creeze si o versiune pentru mobil a site-ului.
9. Site-ul tau trebuie sa fie interactiv
A apus vremea acelor site-uri statice, oribile, de la inceputul anilor 2000.
In prezent, vizitatorii tai se asteapta sa interactioneze cu tine prin intermediul site-ului.
Daca site-ul dispune de instrumente de promovare istete, ii poti converti pe vizitatori in clienti, iar pe clientii existenti in clienti fideli.
Asigura-te ca web designerul la care apelezi integreaza in designul site-ului macar o parte dintre urmatoarele functii:
- chat online in timp real – pentru a le oferi asistenta rapida clientilor tai sau sa ii ghidezi pe cumparatorii nedecisi spre “checkout”. Este o punte importanta intre tine si clientii tai.
- Social media – este absolut necesar ca site-ul tau sa fie conectat la canalele de social media principale. Mai mult. Asigura-te ca pe fiecare cont de social media, in sectiunea de prezentare, exista un link catre website-ul afacerii tale.
- Newsletter – considerat odata “regele marketingului online”, emailul a ramas o sursa importanta de trafic si nu trebuie sa-l trecem cu vederea. Il poti folosi sa iti promovezi ultimele oferte sau articole postate in sectiunea blog a site-ului tau.
- Formulare de feedback – hai sa fim sinceri acum: cui nu ii place sa-si dea cu parerea? 😀 O modalitate solida de a cladi o relatie durabila cu clientii tai este sa le ceri “feedback”. Tot ce trebuie sa faci este sa atasezi un simplu formular la site-ul tau!
10. Un site web profesional are toate paginile necesare
Fiecare site de prezentare este unic, asa cum fiecare afacere, chiar daca vorbim de acelasi domeniu de activitate, are particularitatile sale.
Cu toate acestea, exista unele informatii pe care fiecare vizitator se asteapta sa le vada atunci cand acceseaza un site.
Mai jos iti voi prezenta acele pagini care nu ar trebui sa lipseasca de pe niciun site web, indiferent de natura acestuia:
Acasa – Cu riscul de a ma repeta, sunt nevoita sa iti reamintesc: ai doar o singura sansa sa creezi o impresie buna. Iar aceasta este pagina de acasa (homepage).
De ce? Pentru ca, pagina acasa, se regaseste de cele mai multe ori in „Top 10 cele mai vizitate pagini ale unui site”.
Asadar, asigura-te ca aceasta pagina are un aspect placut, cu informatii clar structurate.
Nu exagera! Pastreaza pe aceasta pagina doar informatiile esentiale.
Pagina cu produse sau servicii – Cum imi place mie sa spun, aici are loc „magia”. In cadrul acestei pagini vizitatorii descopera oferta ta.
Daca reusesti sa ii convingi, isi vor cauta cardul si vor cumpara ceva. 😀
Ce sfaturi de baza iti pot da pentru aceasta categorie?
Hmmm…stai sa ma gandesc o secunda.
Ah, da. Imaginile care prezinta produsele trebuie sa fie clare si sa aiba un aspect profesional.
De asemenea, ai nevoie de descrieri succinte/la obiect ale produselor (pentru ca nu va sta nimeni sa citeasca romane despre fiecare produs din magazinul tau online), dar suficient de cuprinzatoare si convingatoare incat cititorul sa ia o decizie pozitiva in ceea ce priveste achizitia. 🙂
Iar daca vinzi servicii, nu uita sa incluzi si ce anume diferentiaza serviciul pe care il vinzi tu de cel oferit de concurenta. De ce sa te aleaga pe tine?
Pagina “Despre” – Aici este simplu: spune-ti povestea, impartaseste-ti valorile, metodele utilizate sau orice alta informatie pentru a-ti caracteriza brandul.
Abordeaza un ton personal, intim, si nu uita ca un strop de umor este binevenit oricand! 😀
Mai mult, marile branduri online au intotdeauna poze cu echipa sau persoana care sta in spatele brandului deoarece clientii iubesc la nebunie sa vada fata care se ascunde in spatele acelei afaceri de succes.
Sectiunea de contact – Nu introduce prea multe date de contact. Nu vrei sa zapacesti prospectii.
Rezuma-te doar la ceea ce este important, si anume numarul de telefon, adresa, emailul si conturile de social media (LinkedIn, Instagram, Facebook).
Testimoniale – Un studiu de piata derulat relativ recent a scos in evidenta faptul ca 69% dintre clienti ar recomanda o companie daca sunt multumiti de serviciile sau produsele oferite de aceasta.
Asa ca fructifica la maximum de aceasta tactica de marketing si lasa-i pe clientii tai sa iti vanda produsele/serviciile. 😉
11. Securitatea este mai mult decat necesara in cazul unui site web
Daca vinzi produse sau servicii online, atunci securitatea datelor clientilor tai este absolut necesara.
Cum poti garanta securitatea site-ului tau si siguranta datelor clientilor tai? In primul si in primul rand: printr-un certificat SSL.
Atunci cand clientii stiu ca pot naviga in siguranta pe site-ul tau, ca site-ul tau nu are virusi si ca datele lor sunt in siguranta, reticenta in a-ti furniza date cu caracter personal scade si sunt mai deschisi sa cumpere sau sa te contacteze pentru a-ti solicita serviciile.
Acest lucru este din ce in ce mai important, mai ales ca in ziua de astazi fraudele electronice sunt din ce in ce mai frecvente.
Bineinteles, instalarea unui certificat SSL as putea spune ca este un prim pas obligatoriu, pentru orice site care se respecta. Insa in afara de certificatul SSL mai exista si alte metode prin care iti poti securiza site-ul pentru ca el sa nu devina tinta hackerilor.
De regula, firma de web design la care apelezi, cel putin teoretic, ar trebui sa aiba habar despre cum iti poate securiza site-ul, in functie de functionalitatile pe care tu le doresti instalate pe el si sa te informeze asupra optiunilor pe care le ai.
In cazul in care nu aduce acest subiect in discutie, fa-o tu. E pentru binele site-ului tau. ( Imi poti multumi mai tarziu 🙂 )
12. Alege cel mai bun serviciu de gazduire
Nu te zgarci atunci cand vine vorba de alegerea unui serviciu de gazduire bun pentru site-ul tau.
Stii cum este vorba aia: “Dai un ban, dar stai in fata.”
Lucru valabil si pentru gazduire, din moment ce vrei ca site-ul tau sa fie in permanenta functional. Ei bine, pentru asta trebuie sa fii dispus sa platesti o suma de cativa zeci de lei lunar.
In cazul in care nu ai un hosting bun, site-ul tau poate fi afectat in numeroase privinte.
Este frustrant sa accesezi o pagina web lenta sau, mai rau, una care nu se incarca deloc.
Aceste lucruri ii pot lasa pe clientii tai cu un gust amar dupa ce ti-au pasit pragul virtual.
In loc de concluzie
Noteaza aceste sfaturi si straduieste-te sa tii cont de cat mai multe din ele.
Indiferent ca vrei sa iti creezi singur site-ul sau sa apelezi la o firma profesionala de webdesign, toate acele elemente pe care ti le-am enumerat mai sus nu trebuie sa lipseasca de pe site-ul tau.
Aminteste-ti mereu: asa cum in casa ta, periodic faci anumite schimbari si in website-ul afacerii tale va trebui sa faci periodic schimbari – nu va fi „gata” sau „perfect” niciodata.
Adauga sau elimina anumite elemente din structura lui pe masura ce afacerea ta creste sau cunoaste anumite schimbari.
Adapteaza-te la noutatile de pe piata si, cel mai important lucru, nu uita de preferintele si dorintele clientilor tai.
Totodata mentine-te la curent cu cele mai noi tactici de marketing online care apar ( mai ales daca nu vrei sa colaborezi cu o agentie de marketing online care are mereu grija sa fie pusa la punct cu tot ce e nou ), pentru a fi mereu cu un pas inaintea concurentei tale.
Si bineinteles, daca suntem noi cei pe care vrei sa ii contactezi pentru o ofera de web design poti vedea oferta noastra aici. 😉
Daca ti-a placut articolul si consideri ca poti pune in aplicare aceste sfaturi, nu uita sa il impartasesti cu prietenii tai si, desigur, sa apesi pe butonul de LIKE!